הכיני גופך לחורף

טיפים להכנה ושמירה על גוף בריא החורף מגיע ואנחנו כבר מתחילים להרגיש את הצינה בלילות. האוויר מתחיל להיות גם יבש יותר, וזוהי רק ההתחלה. יש לא מעט כתמים ומפגעים מקומיים שהשאירה בנו העונה החמה. החשיפה הממושכת לשמש, הרביצה בחופי הים, השהייה באזורים ממוזגים (ומייבשים), ההליכה היחפה, אחוזי הלחות הגבוהים 
מאת: מערכת האתר, מדור: טיפוח הגוף 

פורסם בתאריך: 13/11/2013

והאוויר החם - נותנים את אותותיהם גם בעורנו. באופן כללי חשוב לדעת שעכשיו צריך להעניק לחות לעור על בסיס יומיומי באמצעות שמנים מסוגים שונים, יש להשתמש במקדם הגנה (גם בחורף יש שמש) ולא להרטיב או לחמם מדי את הפנים. החורף מאופיין במעברים חדים מחום לקור, שינויים דרסטיים במזג האוויר, ירידה באחוזי הלחות באופן פתאומי, יובש וקור. השינויים הללו גורמים מיידית לירידה בלחות הטבעית של העור, לגירויים ואדמומיות, לקילופים וסדקים. רמות לחות נמוכות בעור, גורמות להזדקנות מוקדמת ומואצת, קמטים וקמטוטים.בחורף יש להחליף את קרם הלחות לקרם עשיר באחוזי שומן גבוהים יותר: קרם שמן יותר יוצר על העור שכבת מגן מהסביבה. כדי להקל על היובש ולשקם את נזקי הקיץ, כדאי להתחיל לטפל נכון באזורים הסוררים. ויפה שעה אחת קודם.

פיליניג
פילינג הוא תהליך סילוק שכבת התאים המתים מהעור וחשיפת התאים החדשים, באמצעות פעולת קילוף. 
טיפולי פילינג נהוגים כבר אלפי שנים, ובתקופות עתיקות היו נעשים באמצעות קרצוף עור הגוף והפנים במלח, דבש, חלב וקליפות ענבים.

ניתן לבצע פילינג באופן אישי בטיפול בייתי, הכולל קרצוף של העור בחומרים טבעיים המעורבבים עם מרכיב מחוספס יותר, עיסוי שכבות העור העליונות ושטיפה. בנוסף להסרת התאים המתים, פעולת הקרצוף ממריצה את זרימת הדם ומסלקת עודפי לכלוך ושומנים מנקבוביות העור.

קיים גם פילינג קוסמטי מקצועי, הנערך בידי בעל מקצוע מורשה בלבד. הפילינג הזה עמוק וחזק יותר, והוא מבוסס על שימוש במרכיב פעיל של חומצות הידרוקסיות וחומצות פרי, המגיעות לשכבות עמוקות יותר של העור, מנקות אותן ביסודיות, מקלפות בעדינות שכבות עליונות חושפות את השכבות הצעירות שמתחתן, ובאופן הזה מתחדש העור.

כפות רגליים חשופות (לשמש) בנעליים פתוחות או כפכפים, הליכה יחפה או על עקבים גבוהים – גורמים  לכפות הרגליים שלנו יובש, קילופים וצמיחת עור גס. במהלך האמבטיה כדאי לשפשף את העקב והקרסוליים עם אבן או משייף, להסרת התאים המתים. לאחר מכן מומלץ לעסות את האזור עם גרגירי פילינג. הפילינג בעצם מסיר את השכבה המתה ומאפשר התחדשות של תאי העור.


לסיום, מומלץ למרוח קרם מזין. כדי ללכת עם הפעולה עד הסוף, אפשר לעטוף את כפות הרגליים עם הקרם בתוך גרביים ולישון איתן. הפעולה תבטיח כפות רגליים רכות ועשירות בלחות. כמובן שגם ביקור אצל פדיקוריסטית מוסמכת יעשה את העבודה.


לפעמים החשיפה המרובה לשמש במהלך חודשי הקיץ גורמת לכתמי צבע כהים (צילום: IndexOpen)
טיפול בעור הפנים
כתמי פיגמנטציה על הפנים הם הצטברות של פיגמנט המלנין, הנמצא בעור, ומעניק לו את הצבע שלו. לפעמים החשיפה המרובה לשמש במהלך חודשי הקיץ גורמת לכתמי צבע כהים. המצח, הלחיים ואזור השפם הם המקומות השכיחים ביותר להתפתחות כתמי שמש וכדי למנוע אותם צריך להקפיד לצאת מהבית עם קרם מסנן קרינה והגנה במשך כל השנה גם בימי החורף. 

אם הכתמים נמצאים רק בשכבת העור העליונה אפשר לטפל בהם בשימוש עם משחה ייעודית להבהרה שמורחים במשך הלילה בשילוב עם מסנן קרינה חזק מעל 15 במשך היום. במידה שהכתמים הגיעו לשכבות העמוקות בעור- הדרך להסיר אותם היא בטיפולים במכון היופי, באמצעות קרן אור או לייזר.כתוצאה מהטיפולים מתחדשות שכבות העור הפגומות, ונבנים מחדש סיבי הקולגן והאלסטין, המטשטשים את כתמי הפיגמנטציה, והעור חוזר למראהו הרענן, הגמיש, והצעיר.


שינויי הטמפרטורה הקיצוניים מהבית לחוץ גורמים ליובש ולאדמומיות בעור הפנים. בכדי להימנע מאדמומיות בפנים מומלץ להבעיר בחדר מבער עם שמנים אתריים: הבערת שמנים אתריים בחלל החדר מסייעת במניעת התייבשות העור, וכמו כן משמשת כחיטוי החדר מחיידקים. השמנים האתריים המומלצים: לבנדר, איקליפטוס, גרניום, רוזמרין.