לאכול בחוץ ולחסוך בקלוריות

תהליך שמירה על משקל או דיאטה במטרה להוריד אי אלו קילוגרמים, נתפסת אצל רבים כסוג של עונש אליו מתלווה בידוד חברתי בו הנאשם, סליחה המרזה, לא יכול לצאת משגרת המאכלים המותרים, ועד שישלים את התהליך נאסר עליו לאכול מחוץ לבית ולתפריט. 
נורית רייכמן, דיאטנית קלינית של סטודיו סי. מנדבת טיפים, איך לצאת למסעדה גם בדיאטה- ולשמור.

אל תגיעו רעבים. גם אם יוצאים לארוחת צהרים עם החברים בעבודה או עם המשפחה בערב, אל תצומו כ היום. אכלו כרגיל ארוחת בוקר או צהרים קלה. רעב מוגבר גורם לחוסר שקט באכילה, אכילה מהירה וחוסר שיקול דעת בהזמנת המנה. 

התמקדו במנה טובה אחת. ותרו על ארוחה עסקית הכוללת ראשונה-שנייה-קינוח-שתייה. אכלו מנת חלבון אחת 

שתו מים. אל תתפתו לשתייה תוססת או ממותקת. מרגע ההזמנה ועד הגעת המנה לשולחן- שתו מים. נוכחות הנוזלים במערכת העיכול ובפרט השתייה החמה, תוביל להפחתה משמעותית של דרגת הרעב. 

בלי לחם. אל תתפתו לאכול מהלחם החם המוגש לשולחן בתוספת חמאה. הבצקים הלבנים מכילים פחמימות פשוטות - סוכרים המכילים כמות קלוריות ניכרת, ללא ערך תזונתי גבוה. אם בכל זאת מגישים לכם לחם כחלק מן הארוחה, הסתפקו בפרוסה ללא חמאה. העדיפו לחם מקמח מלא על פני לחמנייה או פוקצ'ה. 


תוספות. ליד המנה העיקרית בקשו ירקות מאודים או סלט. אם אתם חייבים רוטב בקשו אותו "בצד", כדי שתוכלו לשלוט על כמות השומן. 

הבריאות זה הפרס שלכם. צילום׃ thinkstock
לגמור מהצלחת. לא חייבים לגמור מהצלחת. המנות המוגשות במסעדות הן גדולות ולא חייבים לגמור את הכול. הקשיבו לגוף שלכם ולתחושת הרעב/שובע. אפשר לבקש לארוז ולקחת הביתה. 

בלי קינוח. אל תקבלו כמובן מאליו מה שמופיע בתפריט. אם בכל זאת אתם מזמינים - השתדלו לבחור במנות על בסיס פירות. קינוחים אחרים- אפשר לטעום או לחלוק עם יושבי השולחן האחרים. 

אין מסיחין. לא מדברים בזמן הארוחה. קודם כל זה לא נחשב כמנומס, זה מסוכן (האוכל יכול להיכנס לקנה הנשימה) . הניחי את הסכו"ם על השולחן במהלך הארוחה - כך תוכלי להתפנות ללעיסה, לשיחה ולהעלאת רמת הסיפוק מן הארוחה. 

אל תרגישו בעונש. אתם לא בעונש. הבריאות זה הפרס שלכם, וההתנזרות ממאכלים לא בריאים לכם תועיל לטווח הארוך. אתם יכולים לטעום מקל צ'יפס אחד, כפית של קינוח, או פרוסה קטנה של לחם. 

הלכו ברגל. צעדן ברגל ממקום העבודה או מהבית למסעדה זה טוב לעיכול שאחרי ויעזור "לשרוף" קצת מהקלוריות העודפות אם היו. 


ביצוע ההמלצות הללו יוביל לניהול אכילה טוב יותר, הסתגלות הגוף למנות מזון לא גדולות, וכמו כן יתרום לתחושה קלילה, ולהצלחה בתהליך השמירה על אורח חיים בריא.